за нас

Националната асоциация от ново поколение, която добавя допълнителна стойност
към инвестициите и управлението на хотели и ресторанти

Национален хотелиерски мениджмънт клуб спечели приза "Хермес" в раздел "Браншови организации" на класацията "Годишни награди на Българска търговско-промишлена палата" за 2007 г., като това го нареди сред едва шестте национални асоциации (от всички икономически сектори) получили наградата от 2000 г. насам. Отличието се дава като признание на национални асоциации, които показват най-динамично и устойчиво развитие и които имат реален принос към българската бизнес среда. Критериите, които БТПП използва са безпристрастни и класически, използват се в световните класации на "Форбс" и "Форчън" и имат изключително икономически характер, като ръст на броя на членовете в проценти, брой участия в инициативи, подадени становища, инициирани мероприятия, членство в международни организации, участия на браншовата организация в международни проекти и др.

 

Асоциация "Национален хотелиерски мениджмънт клуб" е основана през 2003 г. от и за собственици, изп. директори, управители и мениджъри от средно управленско ниво с напредничаво мислене и съвременно отношение към хотелиерството и ресторантьорството. Учредители са водещи компании като "Шератон София Хотел Балкан", "Радисън САС Хотел София", "НИКМИ" АД, "ТурМаркетинг" ООД и още 17 юридически и физически лица.

 

Националната асоциация е регистрирана в Софийски Градски Съд по Закона за юридическите лица с нестопанска цел по фирмено дело 12971/2003 г.

Национален хотелиерски мениджмънт клуб е признат от Държавната агенция по туризъм за легитимно туристическо сдружение, съгласно разпоредбите на чл. 14 от Закона за туризма и е вписана в Националния туристически регистър с N РД-24-0680/21.06.2007 г.

От 1 януари 2007 г., Национален хотелиерски мениджмънт клуб е приет като редовен член в Международната хотелиерска и ресторантьорска асоциаци (IHRA), със седалище в Женева. Основана през 1946 г., тя е единствената призната от ООН световна бизнес организация в хотелиерството и ресторантьорството. В нея членуват националните асоциации на над 100 държави и 50 световни хотелски вериги. Няколко месеца след членството си, НХМК се пребори за домакинството на годишната среща на IHRA (11 и 12 март, 2007 г.) и доведе в София председателите на международните национални асоциации, членуващи в нея, за което получи благодарствено писмо от генералния директор г-н Ейбрахам Разентал.

С един членски внос получавате двойно членство - в НХМК и в IHRA. В международните среди, освен принадлежност, членството е и мощен маркетингов инструмент и конкурентно предимство. То ви отличава от всички останали на пазара. Посланието "Аз съм различен" е насочено към вашите гости, бизнес партньори и служители, визуализирано в табела-символика. Членството в IHRA отваря за българските хотелиери вратите за професионални международни контакти и дава достъп до множество световни съвети, провеждащи се в различни точки на света.

На 30 март, 2007 г. след успешно организирани и проведени две официални бизнес делегации до САЩ с общо 70 хотелиери, Национален хотелиерски мениджмънт клуб бе поканен и се присъедини като член в Американската хотелиерска асоциация. По думите на г-жа Пам Инман, Вицепрезидент на Американската хотелиерска асоциация, поканата е жест на признание, подкрепа и окуражаване за усилията ни да създаваме възможности за българските хотелиери да черпят ноу-хау от една от най-динамичните хотелски индустрии в света. По същността си, приемането на Национален хотелиерски мениджмънт клуб е прецедент в практиката на AH&LA, тъй като в нея не се допускат асоциации от други държави, което придава още по-специален статут на поканата.

Анастасия Панайотова, зам.-председател на НХМК, Джоузеф Макинърни,
Президент на Американската хотелиерска асоциация, Илиян Иванов, председател на НХМК
 

  • AH&LA е създадена почти преди век (1910 г.). Тя е единствената национална асоциация и днес в нея членуват над 10 000 хотела в САЩ, хотелски вериги извън САЩ, фирми обслужващи индустрията, студенти и преподаватели. Партньори на AH&LA са 43 щатски асоциации и 9 клона в районите, където няма щатска хотелска асоциация. AH&LA е съставена от три части – самата асоциация, Образователният институт (Educational Institute) и Американската хотелиерска фондация (American Hotel & Lodging Foundation). С централа във Вашингтон, AH&LA подпомага членовете си с присъствие и застъпничество пред Сената.

     

    Национален хотелиерски мениджмънт клуб е пряк член и на най-голямата работодателска организация в България - Българската Търговско-Промишлена Палата (БТПП).

     

    Членството в други туристически сдружения не е препятствие за участие в Хотелиерския Клуб, дори напротив, ние насърчаваме членовете си към активна позиция и в останалите отраслови организации на местно, регионално или национално равнище.

календар събития